06 June 2010

Kebinasaan Yahudi pasti berulang

Mari kita hancurkan Israel, Takbeer!!

"Demi sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) akan dapati manusia yang keras sekali permusuhannya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik"(Al-Maidah:82)

Ketika pemerintah agung dunia Alexander the Great meninggal dunia pada tahun 323 sebelum masihi, kawasan Timur Tengah dunia dibahagi kepada dua, iaitu Empayar Seleucus di bahagian timur(Syria dan sekitarnya) dan Empayar Ptolomeus di bahagian barat kawasan Timur Tengah(Mesir dan sekitarnya termasuk Palestin).

Dalam melebarkan empayar pemerintahan, Dinasti Seleucus dan Ptolomeus sering berperang antara satu sama lain yang berlangsung hampir satu abad. Perang terakhir dua dinasti ini adalah pada tahun 198 Sebelum Masihi melalui perjanjian damai yang mana Raja Antiochus III(pemerintah Seleucus) mengahwinkan puterinya Cleopatra dengan Raja Ptolomeus di Mesir.

Pada sekitar 60 masihi, Penguasa Rom berjaya menakluk Jerusalem yang mana merupakan sebahagian daripada empayar Ptolomeus suatu ketika dahulu. Ketika itu, Perselisihan pandangan Yahudi dengan Roman sering berlaku.

Pertentangan ini terus berlaku dan memuncak hingga tahun 70 M apabila Kaum Zealot(ekstrem Yahudi haluan radikal) melancarkan Pemberontakan Yahudi Pertama (66-73M) kepada Pemerintah Rom.

Apabila kumpulan Zealot Yahudi semakin kuat, mereka berjaya menakluk Jerusalem daripada tentera Roman pada tahun 66M. Tentera Roman segera bertindak mengepung pusat jajahan mereka di Jerusalem selama 4 tahun.

Akhirnya, apabila keangkuhan kaum Yahudi Zealot semakin teruk dan tetap tidak ingin menyerah kalah, bala tentera Roman yang tidak lagi dapat bersabar terus menyerang Jerusalem. Kepungan mereka diakhiri dengan penyeksaan dan penyaliban ribuan orang Yahudi yang dahsyat. Oleh kerana begitu ramai jumlah Yahudi disalib, tidak ada batang kayu lagi yang ada di Jerusalem kerana semua pokok di situ telah ditebang.



Pada waktu pasukan tentera Roman berjaya memasuki Jerusalem, semua bangunan dan kitab-kitab yahudi dihancurkan dan dibakar.Tidak cukup dengan itu, Roman seterusnya meneruskan penindasan ke atas semua yang berbau Yahudi baik di Palestin mahupun di luar Palestin.



 Orang yahudi diseksa dan dibinasakan.

Apabila kita imbau dan rujuk kembali ke belakang, peristiwa kehancuran bangsa Yahudi ini adalah balasan kejahatan dan kekejaman yang telah mereka lakukan kepada para Nabi daripada kalangan mereka sendiri. Mereka sebelum itu telah membunuh Nabi Yahya dan bapanya Nabi Zakaria. Mereka juga berusaha membunuh Nabi Isa, namun Allah Maha Kuasa ke atas segala sesuatu.


"Dan sesungguhnya Kami telah memberikan kepada Nabi Musa Kitab Taurat, dan Kami iringi kemudian daripadanya dengan beberapa orang Rasul, dan Kami berikan kepada Nabi Isa Ibni Maryam beberapa mukjizat serta Kami teguhkan kebenarannya dengan Ruhul-Qudus (Jibril). Maka patutkah, tiap-tiap kali datang kepada kamu seorang Rasul membawa sesuatu (kebenaran) yang tidak disukai oleh hawa nafsu kamu, kamu (dengan) sombong takbur (menolaknya), sehingga sebahagian dari Rasul-rasul itu kamu dustakan, dan sebahagian yang lain pula kamu membunuhnya?
Dan mereka (kaum Yahudi) berkata pula: "Hati kami tertutup (tidak dapat menerima Islam)". (Sebenarnya hati mereka tidak tertutup) bahkan Allah telah melaknatkan mereka disebabkan kekufuran mereka, oleh itu maka sedikit benar mereka yang beriman." (Al-Baqarah:87-88)

Kita dapat lihat dengan jelas, semua perlakuan Bani Israel kembali kepada Bani Israel sendiri. Apabila kita kiaskan pula dengan zaman sekarang, kita sememangnya nampak tentang kekejaman dan keganasan Zionis Yahudi Israel terhadap Islam dan masih belum lagi berlaku kebinasaan dan kehancuran mereka.

Namun kita perlu yakin akan janji Allah bahawa mereka akan binasa di dunia dan akhirat. Oleh itu, adalah menjadi tanggungjawab kita sebagai umat Islam untuk kembali bersatu padu dalam memerangi Israel sedahsyat-dahsyatnya tidak kira samada dari segi ekonomi, media dan sebagainya dengan apa cara sekalipun.


“...Mata nasrullah,Alaaa inna nasrullahi qarib.”

"Bilakah datangnya pertolongan Allah? Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada ugama Allah)" [Al-Baqarah : 214]

Rujukan: Al-Quran Al-Karim, Buku-buku tentang Yahudi, karya Muhammad Iskandar: 'Yakjuj dan Makjuj Bencana Di Sebalik Gunung'

1 comment:

  1. yeah..artikel yang lain dari lain..

    mabruk!!

    teruskan brkongsi..

    ReplyDelete

Paterikan nama anda di sini. Saya akan jejaki. Moga ikatan terus bersemadi..

Related Posts with Thumbnails